Det roligaste som hände den gångna veckan var i torsdag då jag träffade min volontär, Li Yue. Vi hade sedan tidigare bestämt att träffas och nu bjöd hon med mig att gå ut och äta tillsammans med henne, hennes pojkvän och hans vänner. Vi gick till en restaurang där de beställde hotpot. Det var tredje gången som jag åt hotpot sen jag kom till Kina, men första gången som jag åt fårtestikel (smakade helt okej!). Det var riktigt roligt att umgås och prata med dem även om de ibland pratade för snabbt för att jag skulle hinna uppfatta allt. De var alla väldigt intresserade av och ställde många frågor om Sverige till mig och så pratade vi en del sport (då de alla spelar fotboll hade de såklart hört talas om Zlatan). Sedan lärde de mig lite nya lekar på kinesiska innan vi bestämde oss för att ta tunnelbanan hem.
Vi kom tillbaka till skolområdet vid 10-tiden och när jag kommer in på vårt rum är Julia inte där! Hon hade blivit orolig då jag inte hört av mig (min telefon hade laddat ur) så hon och en annan kompis hade gett sig ut och letat efter mig. Jag blev väldigt rörd och skämdes över att jag inte hört av mig, är verkligen lyckligt lottad att ha så bra vänner!
 
I helgen var jag, Julia och några andra vänner på bio. Det var första gången som jag var på bio i Kina, men förutom priset kan jag inte säga att det skiljer det sig nämnvärt från Sverige. Annars har det inte hänt så mycket utöver det vanliga. Imorgon håller skolan en sångtävling som vår klass ska delta i, men vi har inte tränat särskilt mycket och lärarnas förväntningar är väldigt höga. Jag hoppas innerligt att det går bra för oss imorgon!
 
Kram Josefine

1 kommentarer

Kickit

28 Oct 2014 19:04

När jag först läste inlägget, läste jag det hela tiden som om Julia skrivit det, trots rubriken och namnen i texten. Efter andra genomläsningen förstod jag att jag tänkt fel. Men jag tror det skulle kunna varit tvärtom också! Du Josefin har ställt upp för Julia! Skönt att veta att ni har varandra. Kram från Julias mamma

Kommentera

Publiceras ej