Josefine åkte igår morse. Det kändes konstigt att sova ensam igen. Tomt.
Igår och idag har jag förberett (packat, städat m.m.) och träffat kompisar.
 
Idag var jag en sväng på en bokhandel, som även har filmer och musik. Hittade en hylla med massa filmer om evoloutionen och naturen, många av David Attenborough. Kände mig riktigt hemma när jag stod och läste på filmerna. Det är synd att min väska är överfull, annars hade jag köpt med mig flera! Att läsa på baksidan av filmerna fick mig att längta hem till mina böcker så det blir till att läsa om Darwin när jag kommer hem.
 
Har beställt taxi till klockan sju imorgon bitti. Chauffören ringde nyss och stämde av tid och plats. Han hämtar mig vid skolan och kör mig till busstationen. Därifrån åker jag buss till flygplatsen i Peking, tar cirka 2.5 timmar. (Beror på hur trafiken är, hoppas att jag inte fastnar i någon kö.) 14.50 lokal tid (8.50 svensk tid) lyfter flyget. Byter flyg på Kastrup och sedan landar jag i Göteborg imorgon kväll 21.30.
 
Snart hemma i Sverige igen!!

Kommentera

Publiceras ej