Sångtävlingen för ett par veckor sedan gick bra. Min klass sjöng en låt ihop. Dock var vi inte med i själva tävlingen utan uppträdde bara. Det var faktiskt riktigt roligt! Nervöst precis innan, men kul.
 
Har anmält mig till ett prov i kinesiska som är i början av december. Så den senaste dryga veckan har jag kommit igång med att plugga riktigt bra. Inget tv-serie-tittande har det blivit, det är alldeles för lätt att bara se ett avsnitt till, och ett till... Det blir inte mycket plugg gjort på det sättet och att bara förbereda inför och göra läxorna från de vanliga lektionerna tar mycket tid, så för att dessutom hinna med att förbereda inför provet får det bli fortsatt hårt plugg och inga tv-serier (möjligtvis med undantag för kinesiska) de kommande veckorna. (Apropå tv-serier kan jag verkligen rekommendera Friends för er som inte sett den serien än. Den må vara gammal, men ack så bra!)
 
Har inte så mycket annat att berätta nu. Luften har varit hyfsad det senaste, framför allt tycker jag den var det för cirka en vecka sedan, tack APEC.

1 kommentarer

Gärdsmygen

15 Nov 2014 07:49

Nu fick jag googla APEC och lärde mig ngt nytt. Tror att det var detta Kicki nämnde igår, fast jag inte riktigt förstod. Får läsa på mer. Lycka till med pluggandet !!

Kommentera

Publiceras ej